Stari brežiški most potreben prenove

136
Na 115-metrskem savskem delu starega Brežiškega mostu so prisotne močne korozijske poškodbe spodnjega dela.

Na občini Brežice, kjer so v začetku meseca do njegove sanacije prepovedali kakršenkoli promet in prehajanje po 110 let starem železnem mostu preko Save in Krke, nameravajo omenjeni tehnični spomenik prenoviti. Ker gre za več kot milijonsko naložbo, za katero občina ne more pridobiti razpisnih sredstev, bodo morali to razdeliti na dva dela.

Kot je povedal brežiški župan Ivan Molan, je podrobni pregled omenjene jeklene mostne konstrukcije, ki ga je opravil Zavod za gradbeništvo Slovenije, pokazal, da so predvsem na njenem 115-metrskem savskem delu prisotne močne korozijske poškodbe spodnjega dela. Ker je korozija ogrozila njegovo trdnost in nosilnost, je kakršnokoli prečkanje mosta postalo nevarno.

Kako se bodo sanacije lotili, še niso dokončno določili, verjetno pa bodo morali nekatere ne tako nujne občinske naložbe prestaviti in dati prednost sanaciji mostu. V nasprotnem primeru bi lahko namreč zaradi njegove načetosti prišlo tudi do samodejne zrušitve, Brežicam pa bi tako preostala le cestna povezava preko t. i. novega mosta, ki pa tudi ni več ne nov in ne v najboljšem stanju.

Župan, ki je poudaril, da jih je tako slabo stanje mostne konstrukcije presenetilo, je dejal, da morajo problem močneje poškodovanega dela mostne konstrukcije preko Save rešiti že prihodnje leto, njenega drugega 75-metrskega dela preko Krke pa leto kasneje. Sicer pa se nameravajo odločati, ko bo znan občinski zaključni račun za letos.

Na občini tudi predvidevajo, da jih bo sanacija savske konstrukcije stala vsaj 800.000 evrov, medtem ko naj bi bila prenova mosta preko Krke cenejša. Naložbo pa bodo morali v celoti pokriti sami.

Molan je zatrdil, da bodo stari brežiški most, ki je ob tamkajšnjem gradu in vodnem stolpu eden od treh simbolov mesta, v dveh ali treh letih zagotovo in v vsakem primeru prenovili, čerpav bo šlo za veliko denarno breme. Sicer pa bo po mostu po prenovi še vedno potekal enosmerni lokalni promet, je še dodal.

Brežiški stari most s povezavo preko Save in Krke, ki je za streljaj oddaljen od njunega zlitja, kot celoten objekt s kopenskim delom ceste vred meri nekaj več kot 520 metrov, v času gradnje pa je veljal za tretji najdaljši most v avstro-ogrski državi.

Vir:STA

poslovni prostor

Prejšnji članekZa sanacijo Indeja ni več ovir
Naslednji članek2TDK posredovala vladi investicijski elaborat za drugi tir