Licitacije nepremičnin, nov transparenten in sodoben način prodaje nepremičnin v Sloveniji

35
Elektronski sistem za izvedbo licitacij oz. dražb eBORZA nepremičnin je najsodobnejši sistem v EU.

Nepremičninske agencije so začele preko sistema eBORZA nepremičnin ponujati prodajalcem novo storitev – licitacijo nepremičnin. Z njo lastnik doseže pošteno oziroma v trenutku prodaje najvišjo ceno za svojo nepremičnino.

Nepremičnina, ki se prodaja trgu ima vedno različno vrednost za prodajalca in kupca. Prodajalec si želi doseči čim višjo prodajno ceno, kupčeva želja je ravno nasprotna, stremi k nakupu za čim nižjo ceno.  Oba se pri teh poslih vse pogosteje obračata na  nepremičninske posrednike. Ti so zaradi svojih izkušenj dobri svetovalci – s strokovnim znanjem pomagajo določiti višino prodajne cene, pomagajo pri vseh postopkih v zvezi s prodajo in pri vseh vprašanjih prodajalcev povezanih z njo. So strokovno usposobljeni, nepristranski, najboljši poznavalci razmer na trgu – vse te lastnosti so prodajalcu v pomoč pri realni oceni vrednosti nepremičnine in pri realizaciji posla.

Če se prodajalcu s prodajo ne mudi bo praviloma določil prodajno ceno, ki je pogosto višja od njene realne vrednosti. Težava je, če se prodajalcu s prodajo mudi. Prenizko postavljena cena bo lastniku nepremičnine povzročila škodo, ki je lahko od nekaj deset tisoč evrov pa  do (luksuzne nepremičnine, večji poslovni objekti..) milijona in več. Znani so številni primeri, ko je lastnik nepremičnine določil prenizko ceno, nepremičnino je sicer takoj prodal (ali oddal), a je kasneje ob številnih klicih potencialnih kupcev ugotovil, da bi lahko dosegel bistveno višjo ceno.

Tudi postavljanje previsoke »strateške« cene lahko prodajalcu nehote povzroči škodo. Če je na trgu malo povpraševanja oziroma je nepremičnina nekonkurenčna primerljivi ponudbi, se bo prodaja dlje. Pri nepremičninah, ki se oglašujejo več mesecev ali let, kupci pogosto dobijo občutek, da z njo nekaj ni uredu. Posledica je še manjše zanimanje  za nakup. Če je postopek prodaje predolg, vanj lahko poseže gospodarska ali osebna kriza in drugi nepredvidljivi dogodki (npr. epidemija). Vse to lahko prisili lastnika v občutno nižanje cene.

Pri prodaji nepremičnin je zato izredno pomembna pravilna strategija trženja, ki jo lahko pravilno izpelje le tisti, ki je ustrezno usposobljen. Prodajalcem so pri tem v pomoč nepremičninske agencije. Provizija, ki se mnogim zdi visoka, je na koncu zanemarljiva v primerjavi z nižjo doseženo ceno zaradi različnih okoliščin, ki jih laik pri prodaji ni predvidel. V praksi se izkaže, da je za prodajo več kot priporočljivo angažirati ustrezno nepremičninsko agencijo.

Nepremičninske agencije bodo z 28.majem 2020 lastnikom nepremičnin ponudile možnost, da svoje nepremičnine vključijo v sistem eBORZA nepremičnin. Ta omogoča elektronske licitacije oziroma dražbe nepremičnin,  po vzoru in tehnologiji, ki je popolnoma varna in je ena  najsodobnejših v EU omogoča lastnikom nepremičnin:

  • maksimiranje prodajne cene – nepremičnina je praviloma prodana za najvišjo možno ceno in kupci nimajo možnosti vršiti pritiska na nižanje cene,
  • licitacije so za kupce zelo privlačne – vsi računajo na ugodnejšo ceno, pogosto pa prav veliko zanimanje za nepremičnino povzroči »čredni nagon« in posledično višjo doseženo ceno od pričakovane,

  • več različnih načinov licitacij – dražb, vse do avtomatskega zbiranje ponudb,
  • odpadejo številni ogledi – praviloma zadostujeta dva dneva odprtih vrat, možni so seveda tudi klasični individualni ogledi. Lastnik nepremičnine tako prihrani veliko časa in stroškov, število ogledov, ki so za vse prodajalce praviloma najbolj moteči se občutno zmanjšajo,
  • zagotovljena je celotna transparentnost prodaje in posredovanja nepremičnin,
  • licitacijo je možno organizirati in izvesti praktično takoj, roki izvedbe se nastavijo poljubno, če je za posamezno nepremičnino že znanih več resnih kupcev, se lahko licitacija  izvede že v roku 1-3 dni,
  • možno je dodati cenitev, kar dražiteljem omogoča, da pridobijo na banki ustrezno odobritev višine kredita in tako na licitaciji »vedo« do katerega zneska lahko licitirajo oziroma oddajo svojo naj-sprejemljivejšo ponudbo.
  • nekatere nepremičnine se lahko posnamejo z dronom, naredijo se visokokakovostne fotografije z možnostjo virtualnega sprehoda po nepremičnini in okolici, kar pomeni, da lahko kupec (v kolikor je v tujini, bolezen…) zelo dobro dobi vpogled v nepremičnino, slednje pa tudi zmanjša čas ogleda, kupci ali najemniki pa se lahko po ogledu ponovno večkrat »sprehodijo po nepremičnini – služi kot katalog nepremičnine. Ogled, prodaja in nakup nepremičnine se lahko v izrednih razmerah izvede tudi brez fizične prisotnosti oziroma stikov.

V današnjih časih, vse več ljudi išče ugodno priložnost nakupa, zato so licititacije nepremičnin  močan magnet, ki privablja dodatne kupce in s tem širi krog potencialnih kupcev oziroma dražiteljev, kar skupaj povečuje možnost dosega višje kupnine.

 

Nepremičninske agencije, ki ponujajo storitev licitacij nepremičnin: ABC NEPREMIČNINE, METROPOLA IN, AJP, in  KAPITOL posredovanje  

 

 

Prejšnji članekProdaja rabljenih stanovanjskih nepremičnin v ZDA aprila padla za skoraj petino
Naslednji članekLicitacija nepremičnin:Poiščite in kupite vašo sanjsko nepremičnino na licitaciji