Z novim certifikatom do večje kakovosti pri upravljanju nepremičnin

12

Združenje upravnikov nepremičnin je pred tednom dni sprejelo pravilnik o certifikatu Zaupanja vreden upravnik, s katerim želijo doseči jasno razlikovanje med bolj in manj kakovostnimi izvajalci teh storitev. Certifikat bodo začeli podeljevati prihodnje leto, opozarjajo pa, da je treba pogoje za opravljanje dejavnosti sprejeti tudi na državni ravni.

Pravilnik o certifikatu sta danes predstavila direktor Zbornice za poslovanje z nepremičninami pri Gospodarski zbornici Slovenije Boštjan Udovič in predsednica Združenja upravnikov nepremičnin Vera Zevnik. Prvi je pojasnil, da se je združenje o besedilu pravilnika usklajevalo več mesecev, pogoji, ki so jih sprejeli, pa sledijo potrebam trga.

Zevnikova je medtem izpostavila, da so se oblikovanja certifikata lotili zato, ker je po oceni združenja ključni razlog za večino težav, ki se pojavljajo na področju upravljanja z nepremičninami, prav dejstvo, da se s tem področjem v Sloveniji lahko ukvarja kdorkoli, ki se primerno registrira.

“Projekta se nismo lotili z namenom, da omejujemo konkurenco na tem področju, ampak da oblikujemo informacijo za uporabnike storitev,” je izpostavila. Uporabniki bodo lahko na ta način po njenih besedah vedeli, da gospodarski subjekt, ki bo imel certifikat, na trgu ponuja konkretno in strokovno storitev.

“Kljub temu, da se lotevamo projekta, pa v združenju nismo opustili prepričanja, da bi morala vendarle država predpisati določene pogoje za to, da se gospodarski subjekti lahko ukvarjajo s to dejavnostjo,” je še dejala Zevnikova.

Udovič je medtem predstavil nekatere od ključnih 15 pogojev, ki jih bodo morali za pridobitev certifikata izpolnjevati subjekti. Poleg ključnega – registracije dejavnosti – bo moral biti imetnik nekaznovan, vzpostavljen bo moral imeti sistem preverjanja zadovoljstva uporabnikov storitev, redno bo moral plačevati davke, prispevke in druge javnopravne dajatve, je med drugim naštel direktor zbornice.

Pravilnik bo po besedah Udoviča uradno začel veljati s 1. januarjem prihodnje leto, od takrat pa bodo na zbornici sprejemali tudi vloge. Ob tem je dodal, da so nekateri izmed pogojev vezani na oddajo finančnih poročil Ajpesu, zato večino vlog pričakujejo pozneje. Certifikat bodo podeljevali za obdobje enega leta oz. bo veljaven do 31. maja prihodnjega poslovnega leta prav zaradi oddaje finančnih poročil.

“Vsakič se lahko podaljša za eno let, zato, da po eni strani zagotovimo resnost imetnikov certifikata, po drugi strani pa na ta način lažje ažurno preverjamo izpolnjevanje pogojev,” je še pojasnil.

Zbornica bo upravičencem vsako leto podelila listino in nalepko o pridobitvi certifikata, na logotipu pa bo navedena letnica veljave. “Bodo pa imetniki objavljeni tudi na spletni strani zbornice, da se bodo lahko uporabniki prepričali, da se nekdo neupravičeno ne izdaja za imetnika certifikata,” je še izpostavil Udovič.

 

Vir:STA

Prejšnji članekNaprodaj najdražja hiša na svetu
Naslednji članekOdprt četrti največji sistem za čiščenje odpadne vode