SPIRIT Slovenija zaslužna za uspešno promocijo Slovenije

34
Magistra Matej Skočir in Helena Schlamberger sta ključna predstavnika države na sejemskih predstavitvah v tujini. Na sliki na MIPIM 2017 v Cannesu. Foto: Pino

Po mnenju večine obiskovalcev letošnjega največjega svetovnega nepremičnisnkega sejma na svetu  MIPIM 2017 v Cannesu, je bil slovenski razstavni prostor eden najlepših. Vse zasluge gredo MOL oz. podžupanu Koželju in javni agenciji SPIRIT, ki je na sejmu predstavljala Slovenijo, na čelu z vodjem sektorja Matejem Skočirjem.

Magister Matej Skočir je velik strokovnjak in poznavalec Slovenije, tako iz gospodarsko-ekonomskega vidika, kot tudi razvojnega. Kot predstavnik javne agencije SPIRIT Slovenija vedno zelo profesionalno zastopa interese  Slovenije v luči privabljanja vlagateljev, promocije in nudenja potrebnih informacij. Na sejmu je kot predstavnik države skupaj s sodelavko mag.Heleno Schlamberger  v izjemno pomoč slovenskim razstavljalcem, ki seveda najbolje poznajo svoje projekte,  ne znajo pa v celoti predstaviti še druge  javno-državno-upravno-infrastrukturne informacije, ki so za tujega vlagatelja pomembne ali celo konkurečne za prihod v Slovenijo. Prav tako na sejmu predstavlja tudi druge investicijske priložnosti Slovenije in tako zapolni tudi druge interese države oz. lokalnih skupnosti. Kljub temu, da je imel na sejmu veliko dela, smo uspeli z njim opraviti krajši pogovor:

Od katerega leta se SPIRIT udeležuje sejma v Cannesu in kako lahko ocenjujete letošnji dogodek s preteklimi?

V okviru aktivnosti za izboljšanje prepoznavnosti Slovenije kot lokacije za tuje neposredne investicije se SPIRIT Slovenija udeležuje izbranih specializiranih investicijskih sejmov, kjer skupaj z izbranimi nosilci projektov aktivno predstavlja in trži investicijske projekte ter državo kot tujim investitorjem zanimivo lokacijo. V letu 2016 smo se udeležili izbranih investicijsko-nepremičninskih sejmov MIPIM v Cannesu, CIFIT v Xiamnu in Expo Real v Münchnu, na teh bomo prisotni tudi letos. Sejma MIPIM se udeležujemo že več kot 10 let, saj je sejem za agencijo velika priložnost, da potencialnim investitorjem predstavi slovensko investicijsko okolje ter tudi konkretne investicijske projekte v Sloveniji. Vloga SPIRIT Slovenija je povečevanje prepoznavnosti Slovenije kot primerne lokacije za investiranje, aktivna promocija slovenskega investicijskega okolja, krepitev blagovne znamke InvestSlovenia ter vzpostavljanje kontaktov in grajenje odnosov s potencialnimi investitorji. Prisotnost na sejmu je nujna tako z vidika prepoznavnosti države kot tudi vidika ohranjanja in vzpostavljanja stikov z obstoječimi in novimi poslovnimi partnerji.

Na letošnjem MIPIM je bilo zaznati pozitivno vzdušje tako med razstavljavci kot tudi obiskovalci, obojih je bilo letos bistveno več kot lani, med obiskovalci je bilo tudi 5300 investitorjev. Ker gre za globalni investicijski sejem, je bilo letos opaziti tudi povečano prisotnost predstavnikov iz zalivskih držav, Kitajske, ZDA, pa tudi Združenega kraljestva, saj so bila vprašanja, povezana z Brexitom in odločitvami investitorjev glede izbire lokacije za investicije, ena izmed ključnih tem letošnjega sejma.

Kaj bi po vaši oceni morali nadgraditi za prihodnji  MIPIM 2018 ?

Letošnja slovenska predstavitev na sejmu je bila po mojih ocenah zelo uspešna. Tudi sam razstavni prostor je bil dobro domišljen, saj je privabljal veliko obiskovalcev, ki so se lahko podali na navidezni sprehod po Ljubljani s pomočjo virtualnih očal, saj je bil posebej v ta namen posnet film v 3D optični tehniki.  V prihodnje bi bilo smiselno koncept predstavitve še nadgraditi.

Kje vidite prednost slovenskega trga nepremičnin v primerjavi s tujo »konkurenco« v luči privabljanja tujih investitorjev?

Z nepremičninskega vidika ima Slovenija dve prednosti: strateško lego z dostopom na globalne trge preko Luke Koper in dostop do razvitih mest, regij in držav v neposredni bližini, kar predstavlja primerno priložnost za investitorje, ki bi znali to izkoristiti. Prednost predstavlja tudi človeški kapital in znanje.

Kaj bi morala Slovenija narediti v prihodnjih petih letih v cilju povečanja tujih naložb in zmanjšanja brezposelnosti.

Vrednost tujih neposrednih investicij v Sloveniji se povečuje. Med državami investitoricami v Slovenijo že tradicionalno prevladujejo države članice EU. V letu 2015 je ta znašala 11,5 mlrd EUR, kar je za 13 % več kot v letu 2014. Po deležu tujih investicij v BDP sicer s 27,7 % v letu 2015 zaostajamo za večino evropskih držav, kljub temu da delež po letih narašča. Pozitivni podatki o tekočih gospodarskih gibanjih kažejo, da Slovenija ponuja vse več potencialnih možnosti za širitev poslovanja tako domačim kot tujim podjetjem, zato naj bi se zmerna rast tujih neposrednih investicij nadaljevala tudi v letu 2017 in 2018. Da je Slovenija država priložnosti, med drugim potrjuje tudi globalni indeks priložnosti za privabljanje TNI, ki Slovenijo uvršča pred številne konkurentke z vidika privlačnosti tujih investicij (npr. Češko, Madžarsko, Slovaško, Italijo …). Pri privabljanju TNI je potrebno voditi aktivno politiko privabljanja investitorjev, ki je ciljno usmerjena, s poudarkom na individualni obravnavi posameznih investitorjev. Pri tem moramo biti kot država izjemno odzivni na vsako informacijo oziroma možnost za potencialno investicijo, saj je konkurenca na področju privabljanja tujih investicij močna. SPIRIT Slovenija deluje v smeri izboljšanja poslovnega in podpornega okolja, predvsem s programom  Nadaljnja rast in razvoj podjetij s tujim in mešanim kapitalom (after care), s katerim vzpostavljamo partnerski odnos z že prisotnimi tujimi investitorji. Trenutno se pripravlja nov zakon o spodbujanju investicij, ki bo nadgradil področje spodbujanja investicij v Sloveniji. Aktivno delamo tudi na programu enotne točke (t. i. »one-stop-shop«) za investitorje in izvoznike, ki bo delovala tako na nacionalnem kot tudi na regionalnih in lokalnih nivojih.

Mag. Skočirja smo povabili tudi na ljubljansko septembersko mednarodno investicijsko konferenco “Nepremičninske priložnosti v Sloveniji”, kjer mu boste lahko zastavili dodatna vprašanja.

Pripravila:

Ema Kondič, univerzitetna diplomirana pravnica

Save

Save

Save

Save

Save

Prejšnji članekSubvencionirane obresti na stanovanjska posojila mladim na Hrvaškem
Naslednji članekDUTB v naselju Nokturno prodala že preko 100 stanovanj