Centralizacija upravljanja s stvarnim premoženjem že daje prihranke

43
Vir: 123rf

Projekt upravljanja s stvarnim premoženjem države po navedbah ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja že daje rezultate. Na zadnji rednji seji državnega zbora je med odgovarjanjem na poslansko vprašanje pojasnil, da že v letošnjem letu v prenovo vlagajo več kot 1,5 milijona evrov sredstev neposredno iz prihrankov, doseženih s centralizacijo.

Ob tem je navedel, da so v prostore, ki so last države in so jih pred tem prenovili, umestili vrsto organov. To je pomenilo tudi prekinitev najemnih pogodb, ki so precej drage.

Ustvarjanje prihrankov poteka na več načinov, so pojasnili na ministrstvu za javno upravo. Znižali so najemnino za poslovne prostore Upravne enote Ljubljana, ki zdaj znaša 38.800 evrov mesečno. Z znižanjem te in še nekaterih najemnin so stroške na letni ravni znižali za 230.000 evrov.

S pogajanji so uspeli znižati tudi prodajno ceno poslovnih prostorov v Novi Gorici, razliko pa bodo porabili za ureditev prostorov. Prostori bodo namenjeni finančni upravi, ki trenutno deluje na ločenih lokacijah v Novi Gorici in Vrtojbi. Stare prostore pa bodo predvidoma prodali ali oddali.

Sredstva, ki so jih dosegli s prihranki, namenjajo tudi obnovi prostorov v uporabi upravnih enot Litija in Cerknica. V primeru prve je cilj predvsem znižanje stroškov energentov, na isti lokaciji pa bosta delovali upravna enota in finančna uprava.

V Cerknici bo organiziran upravni center, kjer bosta poleg upravne enote delovala tudi center za socialno delo ter urad za delo, v sosednji stavbi pa po navedbah ministrstva že deluje sodišče. V cerkniškem centru je predvidena ureditev dvigala.

Računajo tudi na prihodke od oddajanja premoženja, ki naj bi bili po navedbah ministrstva v letošnjem letu predvidoma v višini 350.000 evrov, prihodki od oddaje stanovanj pa v višini 850.000 evrov.

Centralizacija upravljanja s stvarnim premoženjem sicer poteka v dveh fazah. V okviru prve, ki je že končana, je ministrstvo prevzelo približno 130 nepremičnin (poslovnih prostorov). Za drugo fazo, ki je v poteku, ocenjujejo, da jih bodo še približno 70. Ob tem na ministrstvu trdijo, da bo uvedeno enotno vzdrževanje, enaki standardi čiščenja in varovanja ter vzdrževanja objektov. Zaradi povezanosti v en sistem naj bi lažje “izvedli selitve organov iz najetih v lastne prostore s ciljem zmanjševanja stroškov”.

Projekt bo zaključen z začetkom prihodnjega leta, sam proces “pa se bo po tem izvajal kontinuirano ves čas, predvsem v iskanju optimalnih rešitev in prihrankov,” so še dodali.

 

Vir: STA

VIRSTA
Prejšnji članekHeta v prodajo nekdanjega sedeža Hypa v Celovcu
Naslednji članekDvorec Slivnica pri Mariboru kupil Rus